fredag 1 maj 2009

Uppd.


Får la uppdatera lite så ni vet att jag ångar på. Brukar ju falla in i nån form av sommaride när jag flyttar hem till Stenungsund. Vad har jag gjort då? Har kört lite av varje, åkte till Nossan i tisdags i hopp om att plocka lite Faren. Tyvärr var det så jävla lite vatten att flötet knappt rörde sig och efter ett par timmars fiske gav jag fan i det och åkte vidare till Flian. Brände iof något i Nossan som kändes jävligt bra.....för att vara färna, asp eller sutare typ. första utlägget, försiktigt pill och bomstopp i mothugget. Sen gick den bara fram och tillbaka utanför djupkanten samtidigt som den strävade neråt. De ganska tunga knyckarna skvallrade om den var rätt krokad. Fick tyvärr inte se den och efter ett par minuter klev den av.
Hursomhelst, för att det skulle vara värt att åka till Flian tog jag beslutet att sova i bilen. Som tur var fanns det en filt :) Efter ett knappt dygn kunde jag summera typ 14-15 fiskar där typ alla utom en låg på 52-53cm. Den som skiljde sig var var 56 och vägde 2550. Hade nog kunnat plocka fler om jag fiskat mer på ytan men det kändes hetare att nöta på de platser som levererat tidigare.

Självklart har jag inte hållt mig hemma sen dess. Gjorde ett försök på gräskarp igår i ett "nyrekat" vatten. Lyckades dessvärre inte men skrämde iaf iväg och skymta lite diffust en som sög i sig några brödbitar. Och ja de är stora, förhoppningsvis över 8.

2550g, 56cm.

Inga kommentarer: