söndag 24 maj 2009

Kalmar...


Med sänkt huvud lämnade jag i fredags Kalmar för att åka hem till Stenungsund. Vistelsen har iof varit lärorik då det nu känns som jag har hyfsad koll på ån, men otroligt knäckande då bara landat en av 7 kontakter. En troligen felkrokad men som "tog" med ett klockrent napp och svarade fint direkt i mothugget men där ett fjäll följde med upp, en som bara klev av efter halva drillen, två som flyttat betet 10-20 medans jag lämnat spöna i för en kort stund (vilket jag fan inte gjorde ofta), en som jag fast, och en (troligtvis fin sutare) som verkade ha trasslat till tafsen med resultat att både feeder och krok rök av samtidigt. Så tyvärr bara en braxen på en vecka. Sen var det ju också så att den stigning som kom strax innan vi anlände var den enda och de braxar som fanns bara blev trögare och trögare. Ett annat fel jag gjorde var att jag fiskade aktivt. Hade ju tyvärr en mycket reducerad utrustning med mig. Tanken var ju från början att jag bara skulle ner och fiska Abborre, sen till skåne för plugg och sedan hem en vecka för att därefter åka tillbaka till Kalmar. Nu blev istället ett par dagar i skåne och direkt upp till Kalmar. Enda utrustningen var fiskekläder, feederutrustningen och en bankpinne typ. Boltfisket visade sig iaf vara effektivare. Skulle tro att aktivt feederfiske är rätt då det är mkt nystigen fisk.
Brallen vägde iaf 4930g vilket jag får vara jävligt nöjd med. Jonatan gick det desto bättre för med 4 fiskar över regg. 4780 och 4770 i topp.

Idag gjorde jag in en beställning från metecentrum.se på 2700 spänn. Ska bli jävligt kul med lite nya prylar. Bla beställde jag ett sensas parasoll med hängskynke och en jvs spöbag. åhh va härligt! 600, 35

Inga kommentarer: