onsdag 23 april 2008

Fish of a lifetime...

Ojojoj vad ska man säga. Sitter fortfarande och skakar sen min drömfångst. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om en sån här megabraxen. Mitt mål med vårens och tidigare säsongers satsningar har alltid varit att spränga 5-kilosvallen. Helt plötsligt, efter ca 40-45 landade fiskar, lossnar det. Först ett höjning av personrekordet för 2 dagar sedan med 225g till 4650g. Och ikväll en höjning med ytterligare hela 1650g. 6300g vägde tjockisen fördelat på 73cm. Visst var jag väl lite värd en stor fisk efter allt nötande, men kan man verkligen vara värd en sån här??
Självklart har jag även efter denna framgång gjort lite research. För 11 månader sen hade den tangerat det tidigare och så tvivelaktiga svenska rekordet som stått sig sedan 1981. Nu går den "bara" in som nr 5 på storfisklistan. Hursomhelst känns det jävligt bra att inneha dammrekordet i ett av sveriges 3 bästa braxenvatten...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fisk Peter. Du har kört i min tankar, att fiska Rögle lite innan anstormningen. Var det fler som fiskade? Sen såg jag att du tagit fisk kl 6.30!! Får man fiska då?

Pekka sa...

Tjena magnus! Har varit fullt med folk tyvärr. Blir nog inte kul sen när det går närmare leken. Nja egentligen får man ju inte fiska där så tidigt, men iom att det var helg så kom gubben förbi redan ca 06.30 nånting. Alldeles där efter fick jag den. Brukar sova i bilen eftersom det är lite långt att pendla från helsingborg, om undrar vad jag gjorde där så tidigt.

Anonym sa...

Har det varit mycket metare? Eller det har varit mycket andra också? Kan va bra o få lite info, för jag hade tankar på att fiska 1:a Maj ev. Men då är ju alla lediga...så!!?? Och jag har ju med en bit att köra. Jag är ju en person som inte gärna sitter som en packad sill, utan lugnet är viktigt. Har det varit mycket folk mitt i veckan också? Tacksam för din hjälp.
Skitfiske
Magnus

Pekka sa...

Det bästa du kan göra är förmodligen att åka dit en vardag när det är mulet. Tror den senaste tidens fina väder har lockat ut många fiskare. Är nog även så att fisken är mindre skygg när det är mulet. Onsdagen då jag fick den stora var det mellan 6-8 pers hela dagen. Tyvärr så är det så och det lär ju inte bli färre nu. Skitfiske!