måndag 7 april 2008

Bakåt och framåt!

Hallå eller! Björknakungen här. Sen senast har jag kört ett pass på Id i flian och ytterligare några timmar i Nossan. Blev lite rastlös i söndags så jag stack redan då trots att det var eftermiddag. Hann iaf upp till Flian så att en timme innan mörkret kunde spenderas bakom spöna. Idfisket sög dock ganska mycket, bara en Id på 2100g(51) togs på nästan en dags fiske. Efter ett antal skyfall fick jag nog och tänkte att ska det vara så segt och inte bättre kondition på fiskarna så kan jag lika gärna satsa till sommarn när de är i farten. Åkte då till Nossan och körde ett tag innan natten gjorde sig tillkänna. Till min förvåning satt det faktiskt redan 3 pers där, Johan Törnqvist, nån trollare från Motala och nån hemlig smålänning som bara var där en timma och drog sen. Som tur var stack ju smålänning och trollarn så jag slog mig ner vid Johan. Inte ett pill hade jag under de ca 2 timmarna jag försökte. Så efter detta bestämde jag mig för att jag skippa en natt till i bilen, har fått tillräckligt i Nossan för i år och Flian, ja den får vänta ett tag till. Lite research har förresten gjorts. Tror fan att, om man bortser från Dalälven, så kan mina Björknor vara tredje och fjärde största i Sverige (1090 i Nossan 2004 och 1090 i Helge å 1984 som då var .sv. rek.). Men det ju bara av de som är rapporterade, jaja, kul ändå.

Framöver ser det ut som följer; fixar med bilen idag och drar ner mot skåne imorgon. Fiskar Abborre ons-tors med Peppelito. Sen tas kanske båten upp så då går jag nog över till Braxen i Rögle dammar. Regniga dagar kan tänkas spenderas framför datorn med GIS-kursen. Ja just det, kanske lägger några av dagarna i Kävlinge, Sarv på 1330 rapporterades nyligen.




Till peppe. Den underkäken kan inte tas misstag på, eller hur? (10,9(108) från gottestället)

Inga kommentarer: