torsdag 8 maj 2008

update!

Tänkte bara summera turnén lite snabbt. Abborrfisket i kalmar gick ju som bekant ganska bra. 1770 och 1380 i topp där. Sen åkte jag vidare till svartån för färnafiske. Det gick också bra men tyvärr inga toppar för mig. 2325 bara och en hel drös med fisk runt 2. Jonte däremot lyckades med att ta på 2570 och 2620 med bara en timmes mellanrum på precis samma spot. Gött å se att de står kvar på sina platser. ;) Hursomhelst, efter 3 dagar i svartån drog vidare mot Idarnas paradis Flian för en dags satsning. Och jävlar va fint det gick. Fick igång dem med lite gottigt mäsk så de kom typ en i kvarten. 6st blev det och äntligen fick jag min Id-regga. 2925, 2625, 2425 låg toppfiskarna. mm mm MBDrömkondition!!!
Första färnareggan för Jonte, 2620g.
Och andra...
Första Idreggan för mig. Och vilket praktexemplar...

Inga kommentarer: