måndag 31 mars 2008

Äntligen fiske!

Idag avslutades äntligen den troligtvis sista kursen för mig. Nu framöver är det bara fiske förhoppningsvis. Egentligen skulle man ju behöva fixa ett jobb, men va fan, nu jag jäklar i mig värd lite fiske. Eller ganska mycket. Bara bilen startar när jag kommer hem så tänkte jag mig nåt sånt här.
1-2 Mört och kanske Abborre i Rönne.
3-9 Björknafiske i väntan på besiktning
10-24 Abborre i Lödde och Braxen i Rögle dammar.
25-10 Storsatsning på Vimma, Björkna och mört i älvkarleby/Testeboån.
11-14 Färna i Svartån.
15-25 Braxen i Hossmo.

Självklart kommer man väl stöta på diverse komplikationer, men det här är iaf drömmen. Fullföljer jag detta skulle det med lite tur kunna leda till 2 nya regg och ett gäng fina poäng i internan.
Hursomhelst, först ut är mörtfiske i Rönne. Vet inte hur många ggr jag suttit och nött på de jäkla mörtarna. Har dock aldrig lyckats hinna ut före leken någon gång pga metförbud fram tills 1 april samt plugg och liknande. Idag verkar första ordentliga värmen brutit ut också vilket gör läget helt optimalt. Imorn smäller det!

Inga kommentarer: